مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 شهریور 1399 ساعت 08:502020-08-22فرهنگي

تحلیل نمایش های آیینی| «تنهاتر از مسیح» و جذب مخاطب تئاتر میدانی عاشورایی+فیلم


یکی از ویژگی های نمایش «تنهاتر از مسیح» که امسال به دلیل شرایط کرونایی اجرا نشد، تقویت بارقه های بصری با میزانسن قوی در کار است به طوریکه مخاطب را ساعاتی با خود همراه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، از قدیم الایام در ایران و دیگر کشورهای اسلامی در ایام ماه محرم به مناسبت شهادت امام حسین(ع) و یارانشان تعزیه ها و نمایش های آیینی و مذهبی زیادی برگزار می شد و ایرانیان نیز علاقه مند به تماشای این نمایش ها و تعزیه ها بودند چرا که می خواستند برای عزاداری هایشان در غم شهادت امام و یارانش مویه کنند.

بنابراین این نمایش های دینی و مذهبی ریشه و مایه دیرینه دارد و حتی با گذشت زمان و پیوستن به مدرنیسم و پست مدرنیسم، تئاتر دینی در ایران از بین نرفته و جایگاه خود را حفظ کرده است ، در عرصه نمایش های میدانی این آثار مذهبی و دینی تماشاگران بیشتری را هر ساله جذب می کند و ما هم هنوز شاهد این هستیم که در ایام محرم و ماه مبارک رمضان نمایش های مذهبی زیادی بالاخص به صورت میدانی و خیابانی برگزار می شود و مردم زیادی را به خود جذب می کند.

امسال اما به دلیل تفاوت وضعیت دنیا و ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا این طور نمایش های یا لغو شده و یا آنهایی هم که برگزار می شوند، با رعایت تمام پروتکل ها و فاصله های اجتماعی خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل نمایش های آیینی| «تنهاتر از مسیح» و جذب مخاطب تئاتر میدانی عاشورایی+فیلم

تحلیل نمایش های آیینی| «تنهاتر از مسیح» و جذب مخاطب تئاتر میدانی عاشورایی+فیلم